[i547]
DE LA VILLE DE PARIS.
101
CXIX [LXVIII]. — Responce pour le salpestre.
ier décembre 15/17. (Fol. 72) O.
Les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris certiffient qu'ilz ont receu les lettres pa­tentes qu'il a pleu au Roy leur envoyer en dacte du xvii6 jour d'Octobre vc xlvii, touchant le faict du salpestre, suyvant lesquelles et incontinant les avoir receues, ilz ont mys payne, à leur povoir, de faire
le contenu d'icelles, et conlinuront cy après, le plus dilligemment qu'il leur sera possible, pour satisfaire au voulloir dud. seigneur.
Faict le jeudi, premier jour de Decembre, mil v° xlvii, et delivré aud. Marcel '2>, le 111e Decembre ensuivant.
CXX [LXIX]. — [Mandement du Roi aux Prevôt des Marchands et Échevins
DE VENIR LE TROUVER.]
8 décembre 1547. (Fol. 73.)
Lettres missives du Roy, receues le viii"Decembre vc xlvii, aux Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris :
7 décembre 1547. «De par le Roy "Vous, Prevost, incontinant ces lettres receues, partez et vous en venez en ce lieu, devers nous, avec deux ou trois des Eschevins de nostre ville de Paris, ct apporlez avec vous les lettres en vertu desquelles vous faictes lever et exiger les dix solz pour poise
de tout le sel qui passe soubz les pontz de Mante,' venant de Rouen!3', et pour entendre autres choses que avons à vous dire pour noz affaires. Et n'y faictes faulte.
"Donné à Fontainebleaue, le septiesme jour de Decembre l'an mil vc xlvii, n
Signé : "HENRY de La Chesnaye."
Suivant lesquelles lettres, Monsr Gayant, Prévost des Marchans, sires Jehan Berthelemy et Fiacre Charpentier sont partys pour aller à la Court.
CXXI [LXX]. — [Lettres missives du Roi aux Prévôt des Marchands et Échevins
POUR TRAITER AVEC LES COMMISSAIRES CHARGÉS DE VENDRE UNE PARTIE DU DOMAINE ET DES AIDES.]
16 décembre 1547. (Fol- 73.)
Autres missives, receues le xvime Decembre ensui­vant vc xlvii, présentées par Mess" de Soissons et de Villeroy :
12 décembre 1547. «De par le Roy
"Très chers el bien amez, la cause principalle pour laquelle vous avons nagueres mandé venir vers nous estoit pour la revente des fermes, par nous nagueres racheptées, tant de vous que du sr de Nantoullet. Par quoy et que nous avons depputté Commissaires en nostre ville de Paris, pour vendre portion de nostre dommaine et de noz aydes, vous
retirerez devers eulx pour en Iraicter et accorder avecques eulx, vous advisant que nostre intention est lad. revente [estre faicte] au denier douze, pour le moings, actendu qu'il y a plus de verissimili-tude en l'augmentacion desd, fermes que à la dimi­nution. Toutesfoys, ou ne pourriez fournir aux de­niers pour ce requis, sans les emprunter, ou partie d'iceulx, des bourgeois de nostredicte Ville, nous vous permectrons de constituer rentes sur l'émolu­ment d'icelles fermes, à icelle raison du denier douze. Et aussi, si besoing est imposer à rachapt desd, rentes les biens aisez d'icelle Ville, ainsi qu'il
'■' La réponse du Prévôt des Marchands et des Échevins a été intercalée sur le Registre, immédiatement après le texte des lettres patentes et. missives relatives aux approvisionnements de salpêtres (n° CXVI) ; nous la replaçons à son ordre chronologique.
(2)   Simon Marcel, le Procureur du Roi sur le fait de l'Artillerie et au Bailliage du Louvre (voir ci-dessus, au io novembre).
(3)   Par lettres patentes, données à Fontainebleau, le 1" mars i543 (n. s.), François I" avait prorogé de six années, en faveur de la ville de Paris, le droit de perception de certaines aides, et entre autres de <xdix solz tournois sur chascune poise de sel amené contre­mont la riviere de Seyne, au dessus et oultre les limittes du grenier à sel de Vernon ença.* [Archives nat., Ordonnances enreg, au Par­lement, X1" 86i3, fol. 395, et Cartulaire de Paris, au xvi' siècle, KK 1012, fol. 57.)